Kemal Temel, “Elektrikli şarj istasyonları sektörü, Türkiye’de hızla yükselen bir ivme sergiliyor”

Sektör profesyonelleri elektrikli şarj istasyonları sektörünün gelişiminin önünde bulunan zorluklar ve çözüm önerileri hakkında ne diyor?"..
Kemal Temel, “Elektrikli şarj istasyonları sektörü, Türkiye’de hızla yükselen bir ivme sergiliyor”
Yayın: 17 Nisan 2025 Gündem Google News
Temizlik Şirketinize Özel Hazır Web Sitesi - 299 TL’den Başlayan Fiyatlarla!
Temizlik firmaları için hızlı ve pratik web sitesi çözümü! Sadece 299 TL’ye hemen indir ve kullanmaya başla!
299TL + KDV

Katılım Enerji Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Temel, Günümüzde sürdürülebilirlik odaklı, sorumlu ve duyarlı misafirler, konaklama tercihlerini yaparken otellerin sunduğu yeşil çözümleri dikkate alıyor, tesislerde elektrikli araç şarj istasyonunun bulunmasını önemli bir kriter olarak görüyorlar.” Şeklinde konuştu.

Şebeke yükü: Yoğun kullanım saatlerinde şarj istasyonlarının enerji talebi artıyor ve bu durum yerel elektrik şebekelerine ek yük getiriyor. Yüksek güçlü DC hızlı şarj istasyonlarının sayısı arttıkça, enerji yönetimi daha kritik hale geliyor. Akıllı şebeke sistemleri ile dinamik enerji yönetimi uygulanarak, yoğun kullanım saatlerinde yük dengelemesi yapılabilir. Güneş panelleri ve batarya depolama sistemleri ile şarj istasyonları yenilenebilir enerji kaynaklarıyla desteklenerek şebeke üzerindeki yük azaltılabilir.

İşletme modelleri: Elektrifikasyon ihtiyacının hızla yükselmesi, mevcut altyapının yetersiz kalmasına neden olabilir. Bu nedenle, uzun vadeli planlamalar yapılarak altyapı yatırımlarının artırılması gerekiyor fakat şarj istasyonlarının kurulumu ve işletilmesi yüksek maliyetler gerektiriyor. Elektrikli araç kullanımının yaygınlaşmasıyla talep artsa da şarj istasyonlardan finansal olarak gelir elde etmek ve yeterli kullanıcı sayısına ulaşmak zaman alabiliyor. Farklı işletme modelleri geliştirerek, istasyonların daha verimli ve erişilebilir hale gelmesi sağlanabilir.

Şarj süresi: Geleneksel alışılmış yakıtlı araçlara kıyasla daha uzun süren şarj işlemi, bazı kullanıcılar için soru işaretleri yaratabiliyor. Bu sorunu aşmak için Ar-Ge yatırımlarına öncelik vererek şarj teknolojilerini geliştirmek, daha hızlı ve verimli çözümler sunmak gerekiyor. Özellikle hızlı şarj istasyonlarının yaygınlaşması, kullanıcıların zaman kaygısını en aza indirerek elektrikli araçlara geçiş sürecini hızlandırabilir.

Şarj istasyonlarının finansmanı: Yoğun kullanım alanlarında daha fazla hızlı şarj istasyonu kurulumu gerekiyor. Bu bağlamda şarj istasyonlarının finansmanı konusunda daha fazla teşvik mekanizmasına ihtiyaç duyulmaktadır. Sektörün önündeki bu engelleri aşmak için, kamu ve özel sektörün daha fazla iş birliği yapması, yatırım süreçlerinin kolaylaştırılması gerekiyor.

Enerji maliyetleri: Ayrıca sürekli artan enerji maliyetleri hem elektrikli araç kullanıcılarını hem de şarj ağı operatörlerini zorlayıcı koşullar yaratıyor. Ülkemizin yenilenebilir enerji kaynaklarına daha fazla yönelerek üretim altyapısı oluşturması, enerji maliyetlerini düşürecek çözümlerin başında yer alıyor.

Elektrikli araç şarj soket sayısı şubatta önceki aya göre yüzde 4,2 artarak 28 bin 79’a yükseldi

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunun (EPDK) şubata ilişkin ‘Şarj Hizmeti Piyasası Aylık İstatistikleri’ raporuna göre, şarj istasyonları toplam kurulu gücü, şubatta önceki aya göre yüzde 8,4 artışla 1966 megavat oldu. Şubatta toplam soket sayısı önceki aya göre yüzde 4,2 artışla 28 bin 79’a çıktı. Bu rakam, ocakta 26 bin 941 olarak kayıtlara geçmişti. Bu dönemde, AC şarj soket sayısı 16 bin 533’e çıkarak yüzde 2,5 artış gösterirken, DC şarj soket sayısı da yüzde 6,7 artarak 11 bin 546’ya yükseldi. Önceki ay AC şarj soket sayısı 16 bin 125, DC şarj soket sayısı ise 10 bin 816 olarak kaydedilmişti. Öte yandan, ocakta 198 bin 2 olan elektrikli araç sayısı şubatta 207 bin 989’a ulaştı.

Cappadocia Horse Riding Trips
Experience the enchanting landscapes of Cappadocia like never before with our immersive Cappadocia Horse Riding experience.
€35€50
Son Güncelleme: 17 Nisan 2025
Etiketler: